Author Topic: PeelLAN 2013  (Read 36851 times)

Offline Jonkerman

  • Global Moderator
  • peelLAN Godlike Member
  • *****
  • Posts: 3585
Re: PeelLAN 2013
« Reply #30 on: October 17, 2012, 11:40:37 »
Wat een ervaringsdeskundige die Guus, met 1 peelLAN achter zijn naam.

Offline Stephan

  • Het Rode Leger
  • peelLAN Insane 1337 Godlike Member
  • *****
  • Posts: 5281
Re: PeelLAN 2013
« Reply #31 on: October 17, 2012, 12:34:22 »
Achjah, hij doet zijn best toch?

Offline spasZ

  • DieHard Lanner
  • peelLAN Veteran Member
  • ****
  • Posts: 320
  • Hoi :)
Re: PeelLAN 2013
« Reply #32 on: October 17, 2012, 13:08:17 »
en niet te vergeten

hartenjagen
patience
en spider solitaire!
mijn trackmania press forward track:
http://www.youtube.com/watch?v=Ycn3mOEtxfw

mij xfire account:
http://www.xfire.com/profile/lizard100/

Offline guusert123

  • peelLAN General Member
  • **
  • Posts: 38
  • I need to change this...
Re: PeelLAN 2013
« Reply #33 on: October 17, 2012, 14:48:43 »
Ohjaa klopt, helemaal vergeten DiRT 2, DiRT 3 en de Trackmania games te noemen :P Beste racegames die ik ooit gespeeld heb!

We hebben er zin in...Armored kill...!
Ookal hebben we misschien een internetverbinding op onze pc's en laptops, dat houdt nog steeds niet in dat we die kunnen gebruiken om te gamen op het internet. Bij de vorige PeelLAN waar ik aan meegedaan heb was het internet zo verschrikkelijk traag en viel de verbinding vaak weg. Ook waren poorten geblokkeerd zodat we geen gebruik konden maken van Steam of games via het internet konden spelen. Dus zet steam in offline-mode voordat je vertrekt anders kun je niet eens je offline/lan games die je op steam hebt staan spelen!
Ja, je zou misschien die poortenbeveiliging kunnen omzeilen door Tunngle of Hamachi te gebruiken, maar de verbinding is waarschijnlijk nog steeds heel slecht.

En als je niet kunt kun je hopelijk vanuit thuis meedoen, want het wifi netwerk op school werkt...!
NOW, for the very first time!
PeelLAN presents..

PeelWIFI!
Ohja je kan dus niet op internet via WiFi op je PC tenzij je een moederboard hebt met WLAN, wat vrij zeldzaam is voor PC's. Laptops kunnen natuurlijk wel gebruik maken van WiFi.

Wat een ervaringsdeskundige die Guus, met 1 peelLAN achter zijn naam.
Ik heb 2 PeelLAN's achter de rug. 2x kerst


Achjah, hij doet zijn best toch?
Hoezo, wat klopt er niet van wat ik heb gezegd?
« Last Edit: October 17, 2012, 15:05:55 by guusert123 »

Offline Stephan

  • Het Rode Leger
  • peelLAN Insane 1337 Godlike Member
  • *****
  • Posts: 5281
Re: PeelLAN 2013
« Reply #34 on: October 17, 2012, 15:08:12 »
Ohjaa klopt, helemaal vergeten DiRT 2, DiRT 3 en de Trackmania games te noemen :P Beste racegames die ik ooit gespeeld heb!

Ookal hebben we misschien een internetverbinding op onze pc's en laptops, dat houdt nog steeds niet in dat we die kunnen gebruiken om te gamen op het internet. Bij de vorige PeelLAN waar ik aan meegedaan heb was het internet zo verschrikkelijk traag en viel de verbinding vaak weg. Ook waren poorten geblokkeerd zodat we geen gebruik konden maken van Steam of games via het internet konden spelen. Dus zet steam in offline-mode voordat je vertrekt anders kun je niet eens je offline/lan games die je op steam hebt staan spelen!
Ja, je zou misschien die poortenbeveiliging kunnen omzeilen door Tunngle of Hamachi te gebruiken, maar de verbinding is waarschijnlijk nog steeds heel slecht.

Het internet was niet traag, alleen doordat we gebruik moesten maken van de ontzettend gare en trage ISA-servers van IVO-Deurne liep het internetverkeer niet zo vloeiend als we graag zouden willen. Alles was geblokkeerd, béhalve JUIST steam en de poorten van de meeste internetgames. Het was juist de bedoeling dat dat wél kon. Doordat het internetverkeer niet zo vloeiend verliep kon je echter nergens op inloggen of online gamen. Ik ben zelf praktisch 70% van de LAN bezig geweest met dit op te lossen, samen met BitMaster. Helaas is dit toen niet gelukt.

Quote
Ohja je kan dus niet op internet via WiFi op je PC tenzij je een moederboard hebt met WLAN, wat vrij zeldzaam is voor PC's. Laptops kunnen natuurlijk wel gebruik maken van WiFi.

Er zijn anders genoeg mensen die een aparte WLAN netwerkkaart hebben omdat ze thuis niet de mogelijkheid hebben (of willen) om een netwerkkabel te trekken.

Quote
Wat een ervaringsdeskundige die Guus, met 1 peelLAN achter zijn naam.
Ik heb 2 PeelLAN's achter de rug. 2x kerst

Danny had natuurlijk niet nagedacht om het inschrijvingssysteem eens een nadere blik te onderwerpen. Belangrijk om dit soort opmerkingen te voorkomen: "Get your facts straight!"

Quote
Achjah, hij doet zijn best toch?
Hoezo, wat klopt er niet van wat ik heb gezegd?

Zie wat ik allemaal heb gecorrigeerd. Verder, toch thanks voor je input! :D

Offline guusert123

  • peelLAN General Member
  • **
  • Posts: 38
  • I need to change this...
Re: PeelLAN 2013
« Reply #35 on: October 17, 2012, 15:44:17 »
Vreemd... ik probeerde vorige LAN op Steam in te loggen en dat lukte niet. Maar Cracked Steam (Greenluma) werkte wel. Ook dacht ik dat dit werd gedaan omdat mensen anders games zouden gaan spelen op internet ipv met elkaar en ook omdat Steam als chatprogramma kan worden gezien (net als MSN).

Doordat er gebruik werd gemaakt van die trage ISA servers was het internet traag...
Vraagje, hoe doen jullie dat dit jaar?

Wat een ervaringsdeskundige die Guus, met 1 peelLAN achter zijn naam.
Ik heb 2 PeelLAN's achter de rug. 2x kerst

Danny had natuurlijk niet nagedacht om het inschrijvingssysteem eens een nadere blik te onderwerpen. Belangrijk om dit soort opmerkingen te voorkomen: "Get your facts straight!"

Ja dat is niet slecht bedoeld ofzo. Dat wilde ik gewoon even laten weten. Ik heb ook een keer met een ander account ingeschreven, want ik was mijn ww kwijt en ik wist niet welk email adres ik gebruikt had.
« Last Edit: October 17, 2012, 21:51:03 by guusert123 »

Offline Jonkerman

  • Global Moderator
  • peelLAN Godlike Member
  • *****
  • Posts: 3585
Re: PeelLAN 2013
« Reply #36 on: October 18, 2012, 20:20:20 »
Aha! Zie hier mijn misvatting.